Hilderik-Jan-Copyright-Janus-van-den-Eijnden-web

Vijf Vragen Aan: Hilderik van Schaik van MijnDokter app

Vraag 1: Tegen welke barrières loopt u in uw vak aan waar Mobile Health de oplossing voor zou kunnen bieden? Tja, wij lopen tegen de barrières aan die de patiënt ervaart. Denk aan gemakkelijke bereikbaarheid van de eigen huisarts. Niet altijd de tijd hebben om in een telefonische wachtrij te zitten. Iets willen laten zien. Allemaal hele praktische zaken. Mobile Health kan dit oplossen.

Vraag 2: Welke apps gebruikt u zelf? Meest gebruik ik “communicatie” App’s zoals WhatsApp, Skype , LinkedIn en Facebook. Medische informatie en bv medicatievoorschriften haal ik uit onze eigen App; MijnDokter.

Vraag 3: Ziet u ook gevaren in Mhealth? Jazeker. Er kan een wirwar van applicaties ontstaan waar de patiënt nog de huisarts meer weg mee weten. MijnDokter is het filter voor zowel huisarts als patiënt. Wij toetsten tevoren welke onderdelen de gewenste kwaliteit bezitten.

Vraag 4: We gaan er langzaam naar toe dat de patiënt zorg in eigen hand neemt, wat vindt u daarvan? Wij juichen dit toe. MijnDokter stimuleert dat zelfs omdat de patiënt vrij is om te kiezen hoe, waar en wanneer hij de praktijk iets wil vragen. Hierin staat wederzijds vertrouwen centraal.

Vraag 5: Tot slot, welk advies heeft u voor collega’s die aan de slag willen met Mobile? Respecteer het Apple principe; meer is niet altijd beter.

 

Bron: http://mobiledoctors.nl/2014/11/vijf-vragen-aan-hilderik-van-schaik-van-mijndokter-app/

Geef een reactie