Concurreren met de digitale dokter (De Eerstelijns)

Huisartsen regio Deventer verbeteren service met app en patiëntenportaal Eind april introduceerde Huisartsencoöperatie Deventer en Omstreken de zelf ontwikkelde patiëntenapp Dokter Dichtbij, die gekoppeld is met het patiëntenportaal MijnGezondheid.net. De 180.000 patiënten in de regio hebben nu makkelijker toegang tot huisartsenzorg: 24 uur per dag, zeven dagen per week en waar ze ook zijn. Manager…

Details

Landelijke interesse voor Deventer huisartsenapp

Landelijke interesse voor Deventer huisartsenapp De mobiele app Dokter Dichtbij is nog steeds niet bij alle praktijken van huisartsenkoepel HCDO te gebruiken. Patiënten van negen praktijken staan al sinds de lancering ervan in de wacht. Tegelijkertijd is er wel landelijke interesse voor de doktersapp. Via Dokter Dichtbij is het mogelijk een afspraak te maken, een…

Details

Dokter Dichtbij App | Powered by MijnDokter

Met de ontwikkeling van de app ‘Dokter Dichtbij’ hebben we ervoor gezorgd dat de 180.000 patiënten van huisartsen die zijn aangesloten bij ‘Huisartsen Deventer en omstreken’ veel makkelijker contact leggen. Ze kunnen nu 24 uur per dag een afspraak maken en of even snel een herhaalmedicatie regelen. Wachten aan de telefoon is daardoor verleden tijd! Altijd…

Details

MijnDokter in de praktijk

Huisartsenpraktijk Van Schaik in Vlissingen gebruikt sinds ruim een jaar de MijnDokter app. De app vereenvoudigt de communicatie met de praktijk. Vooral de assistentes en de praktijkondersteuner maken er veel gebruik van. In dit artikel delen zij hun ervaringen.

Lees verder

stappenplan

Stappenplan

Stappenplan: MijnDokter app in de praktijk invoeren Om de MijnDokter app met succes te gaan gebruiken in de praktijk is het verstandig om deze geleidelijk in te voeren. Pas als iedereen er goed mee heeft leren werken en iedereen weet welke zaken hij of zij zelf kan afhandelen en de verantwoordelijkheid is duidelijk omschreven dan…

Details

Blog Medichain

MijnDokter App ontlast de praktijktelefoon. Veilig en simpel communiceren met de praktijk Al jaren klagen patiënten en instanties over de bereikbaarheid van huisartsen. Huisartsen daarentegen klagen over hun overvolle agenda’s en de constante stroom aan telefoontjes, die veel capaciteit van assistentes opslokt. Met de MijnDokter App krijgt de huisarts een elegant hulpmiddel om de bereikbaarheid…

Details

Piets Weer

MijnDokter App is op een tweede plaats geëindigd bij de competitie van ‘Het beste zorg idee van Nederland 2014’. Het totaal aantal inzendingen bedroeg maar liefs 564.  Hilderik van Schaik mocht namens MijnDokter eerder de nominatie bij Piet Paulusma in een uitzending van Piets Weer komen toelichten.

Artikel op www.smarthealth.nl

eHealth op de werkvloer: even snel een foto appen naar de huisarts

Artikel www.smarthealth.nl (Lees het artikel op Smarthealth.nl)

In de serie eHealth op de werkvloer spreekt SmartHealth met zorgprofessionals die dagelijks te maken hebben met eHealth toepassingen. Veel van die technologische innovaties betekenen op papier efficiënter werken, kwaliteitsverbetering of kostenverlaging. Maar in de praktijk zijn er vaak genoeg obstakels te overwinnen. Een kwestie van tussen droom en daad? Deze week: Hilderik van Schaik, huisarts in Huisartspraktijk HJ van Schaik en adviseur van Medic-App.

Details

Huisartsenservice

Interview met HuisartsenService over de mogelijkheden van de MijnDokter app. Hilderik van Schaik vertelt over zijn ervaringen tot nu toe.

Hilderik merkte dat met name de bereikbaarheid van zijn praktijk een continue bottleneck was, ondanks het aanstellen van extra personeel en additionele communicatiemiddelen als een telefooncentrale en extra lijnen.

Lees hier het hele artikel