270_180_4_103_3_nl_zorgidee

MijnDokter app: 24/7 in contact met de patiënt

De Vlissingse huisarts Hilderik van Schaik merkte dat de druk op de telefoonlijn van zijn praktijk te groot werd om iedereen persoonlijk te woord te staan. Daarom bedacht hij een app waarmee patiënten op elk moment van de dag contact kunnen zoeken met de praktijk om een herhaalrecept aan te vragen of een afspraak te maken. De app MijnDokter maakt de praktijk voor patiënten beter bereikbaar en verlaagt de werkdruk van de huisartsen.

De huisarts heeft het afgelopen jaar meegewerkt aan de ontwikkeling van een nieuwe app, MijnDokter. Hij noemt het zelfs ‘een belangrijke stap voorwaarts op het gebied van communicatie en informatie’. De gedachte achter MijnDokter is dat een patiënt 24 uur per dag en zeven dagen per week eenvoudig en snel met de huisarts kan communiceren. “Een herhaalrecept kan via de app worden besteld, een afspraak kan worden gemaakt of een foto van een plekje op je huid direct bekeken.”

Beste zorgidee
MijnDokter werd genomineerd voor ‘het beste zorgidee van Nederland’. Uiteindelijk was de app niet het winnende idee, maar de huisarts gaat zeker door met de ontwikkeling. “Binnen de plannen van de minister staat nu dat een meekijk-consult tot de mogelijkheden zal behoren in 2015. Het doel nu is om zowel de patiënt als de arts te begeleiden met de implementatie van Mijndokter. Verdere begeleiding hierbij van arts en patiënt en onderhandeling met de zorgverzekeraars zal worden gedaan door MedWay. Een bedrijf dat hier ervaring mee heeft en als doelgroep oa de huisartsen van Nederland heeft.”

Bron: http://www.zeelandsamengezond.nl/actueel/category:professional/bericht:mijndokter-app-247-in-contact-met-de-patient.htm

 

Geef een reactie