Draaien van spreekuur is basis

Als huisarts zit u niet te wachten op extra informatiestromen. Om het dagelijks werk goed te doen en het maximale aantal patiënten te kunnen helpen op het spreekuur is er behoefte aan gefilterde, gecontroleerde informatie. Ondervangen door de eigen assistent/praktijkondersteuner.

lees meer

De assistent kan wel wat efficiëntie gebruiken. De app helpt hierbij. En dat levert meer op dan alleen tijd: werkplezier, meer controle en minder stress.

Gestroomlijnde communicatie

Geen ingrijpende veranderingen maar een verbetering van de communicatie tussen uw patiënten en uw praktijk. Meer efficiëntie aan de balie door een betere communicatie met de patiënten waardoor uw praktijkmedewerkers sneller en efficiënter kunnen werken en u meer tijd krijgt voor die patiënten die het echt nodig hebben.

lees meer

De starheid van de vaste (telefonische) spreekuren creëert een kunstmatige schaarste. In deze beperkte tijd moeten immers al de patiënten hun vragen stellen. Tijdens die paar consulturen is het in de meeste praktijken een enorme drukte. Dat zijn de uren van de piekbelasting met vaak lange wachttijden in de spreekkamer en aan de telefoon. Natuurlijk kun je investeren in extra telefoonlijnen en meer personeel, maar dat lost het probleem niet echt op en er is een betere manier.

Efficiënter werken

Met de nieuwe app MijnDokter wordt het mogelijk om hier flexibeler mee om te gaan zonder dat dit ten koste gaat van de veiligheid van de patiënt of meer werk voor de praktijkmedewerker oplevert. Juist het tegenovergestelde!

LEES MEER

De uitgebreide testen die we tot nu toe hebben uitgevoerd bij uw collega’s, hebben aangetoond dat het gebruik van de MijnDokter app leidt tot een vermindering van de werkdruk en een efficiënter gebruik van het spreekuur.

Alles onder controle

Uw patiënten kunnen niet-urgente vragen via de app stellen. Resultaat? Een kwalitatief betere en duidelijke vraagstelling. Tevens kunnen uw praktijkmedewerkers die vragen gedurende de dag verzamelen en ze behandelen wanneer het rustiger is in de praktijk.

LEES MEER

Aan de hand van het door u ingestelde protocol kan uw praktijkmedewerker besluiten om de patiënt te beantwoorden met een berichtje of de patiënt (bijvoorbeeld tijdens een vast uur in de loop van de dag) terug te bellen om meer informatie te vragen of een afspraak te plannen. Indien U dat nodig acht kan met MijnDokter app de patiënt op dat moment een foto maken van de klacht zodat u of uw praktijk medewerkers de klacht ook visueel kunnen beoordelen. Hiermee objectiveren we subjectieve termen als “opgezet en rood”. Op basis van telefonische triage kan dan besloten worden om de patiënt naar het spreekuur uit te nodigen.

Meer tijd voor patiënten

Geen overvolle wachtkamers meer en lange wachttijden aan de telefoon met de daaraan gerelateerde stress voor uw medewerkers. Doordat veel vragen nu beantwoord worden op een moment dat het in uw praktijk het beste uitkomt, kunnen uw medewerkers dit geconcentreerder en sneller doen.

LEES MEER

Veel van de eenvoudige vragen kunnen nu afgehandeld worden door eenvoudig een bericht te sturen en de meer serieuze gevallen kunnen tijdens de telefonische triage geselecteerd worden om naar het spreekuur te komen.

Geregistreerd partner